Online Mezun Sohbeti - Standby Creative Group Sosyal Medya Hesap Yöneticisi Gizem Yaman

Online Mezun Sohbeti - Standby Creative Group Sosyal Medya Hesap Yöneticisi Gizem Yaman

Standby Creative Group firmasında Sosyal Medya Hesap Yöneticisi olan mezunumuz Gizem Yaman ile “Markalar ve Bireyler Açısından Sosyal Medya Kullanımında Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar ” konusu üzerine online mezun sohbetimizi gerçekleştirmiş olduk. Görüşme içeriğine yönelik bilgiler aşağıda ilginize sunulmuş bulunmaktadır.

Sizi kısaca tanıyabilir miyiz?

Merhabalar, Ben Gizem Yaman. 2017 senesinde Üniversitemizin Uluslararası İlişkiler bölümünden mezun oldum. Şuanda da aynı bölüm üzerinden yine üniversitemizde Yüksek Lisans’a devam etmekteyim. Tez aşamasındayım. 3 senedir dijital medya tarafında yer alıyorum. Üçüncü işimdeyim şu an. Aktif olarak bir ajansta sosyal medya uzmanı olarak çalışmaktayım.

Çalışmış olduğunuz pozisyonu anlatabilir misiniz?

Ben sosyal medya hesap yöneticisi olarak başladım. Şuanda da bilindik markaların sosyal medya hesaplarını yönetiyorum. Yönetimden kastım şu; aylık olarak planlama yapıyorsunuz her marka ve her hesap için. Sizlerin sosyal medyada markaların hesaplarında görmüş olduğunuz her paylaşım aslında bir sosyal medya ekibinin oluşturduğu brifler doğrultusunda gerçekleşiyor. Çalışmış olduğumuz markalar bize her ay brif göndermekte. Yani mesela marka o ay bir ürününü ön plana çıkarmak istiyor, onun üzerine çalışmalar yapılıyor. Bu süreçte markayı iyi tanımanız gerekiyor ki bir strateji belirleyelim. Ben aktif olarak bu taraftayım. Bir dönem de dijital pazarlama tarafıyla ilgilendim. Sosyal medyada gezinirken sponsorlu reklamlar görürsünüz, bu reklamlar üzerine de bir dönem çalışmış oldum.

İş arama süreciniz nasıl gelişti?

Aslında direk dijital medya tarafında başlamadım. Kariyer merkezinin de destekleri ve yönlendirmesi ile önüme bir fırsat çıktı bu şekilde işe başlama sürecim başlamış oldu. KAMER’de yayınlanan ilanları takip ediyordum, orası üzerinden birçok başvuru gerçekleştirdim. Birçok iş görüşmem oldu. Bu alan aslında aklımda hiç olmayan bir alandı. Kariyer Merkezinin yönlendirmesi üzerine gidip görüştüm bu şekilde başlamış oldum. Deneyimledikçe çok sevdiğimi ve bu alanda yer alabileceğimi anladım.

Üniversitemiz öğrencisi olmanın hangi avantajlarını yaşadınız? Üniversitemizin sunmuş olduğu imkanlardan nasıl faydalandınız?

Şöyle söyleyebilirim, İstanbul Ticaret Üniversitesini tercih etmemin ilk sebebi İstanbul Ticaret Odası’nın Üniversitesi olmasıydı. Mezun olmadan 1 sene öncesinde İTO’da staj yapma imkanı buldum. Okuduğum süre boyunca hocalarımla aktif ve etkin bir iletişim halindeydim. Hocalarım staj süreçlerimde bana referans oldular. Okulum iş ve referans konusunda gerçekten bana çok büyük katkı sağladı. Kariyer Merkezi ile de köklü bir geçmişim var. 1 sene asistan öğrencilik yapma fırsatım oldu. Burada da farklı projeler üzerine çalıştık, birçok şey öğrenmeme vesile oldu. Kendimi bu süreçte geliştirmiş oldum. Dış İşleri Bakanlığının bir programına katıldım yine okulumuz sayesinde, hocalarım burada da çok destek oldu. Üniversitem bir nevi iş dünyasına açılan kapı oldu benim için diyebilirim.

Mülakat süreciniz nasıl gelişti? Ajans sektöründe mülakatlar standart mülakatlara göre farklı mı?

Aslında çalışmak istediğiniz ajansa göre değişim gösterebilir. Süreç şöyle ilerliyor, kişinin deneyimine bakılıyor. Kişi daha önce böyle bir iş deneyimi yaşamış mı, konulara ne kadar hakim, takip etme konusunda ne kadar iyisiniz, sektörünü ne kadar iyi tanıyorsunuz gibi şeyler ölçülüyor. Çalıştığınız bir marka için en sevdiğiniz proje soruluyor mesela. Evet bir marka ile çalıştın ama sen bu marka için ne yaptın, bir projenle ya da bir kreatif düşüncen ile markaya bir şey kattın mı gibi sorular gelebiliyor. Bu alanı düşünen kişilerin bu gibi konuları daha önceden check etmesi gerekir. Bunlar dışında standart mülakat gibi bir aşama diyebilirim.

Covid döneminde sektörünüz nasıl etkilendi?

Covid döneminin ilk başladığı zaman ben büyük bir otelin sosyal medya hesaplarının yönetimini üstlenmiştim. İnsanların bu dönemde en çok çekindiği alanlar havaalanları, oteller gibi yerlerdi. Çalışmış olduğum otel de bu süreçte bir süre sessiz kalmayı tercih etti. Böyle bir dönemde insanları otele çağıramayacakları için biraz sessiz bir süreçten geçtik. Daha sonrasında alınan önlemler kapsamında ve otelin bizlere sunmuş olduğu brifler dahilinde paylaşımlarımıza başladık. Hizmet sektörü çoğunlukla önlemler kapsamında içerikler paylaşılmasını istiyordu. Süreç gereği paylaşım frekansı 5 iken 3’e düştü. İçerikler çok daha net mesajlar verir oldu. Zor bir süreçti, aslında hala devam ediyor. İçeriklerin çoğu evde kalmaya yönelik. Çoğu hesap size evde kalırken neler yapılabilir bunu anlatmaya çalışıyor.

Sosyal medya kullanımında nelere dikkat edilmelidir?

Öncelikle kurumsal kapsamda cevaplıyayım bu soruyu. Sosyal medya sizin dijital kimliğiniz haline geliyor. Gitmek istediğiniz bir cafenin bile ilk başta direk sosyal medya hesabına bakmak oluyor. Bu nedenle öncelikle şuna dikkat edilmeli; sizin bir hedef kitleniz var evet ama dışardan bir kişi ya da rakipleriniz de sizin dijital kimliğinizi görebiliyor. O yüzden ilk önce kendinizi anlatabileceğiniz bir dilinizin olması lazım. Görsel bir kimliğinizin olması lazım. Görsel kimlikten kastım şu; mesela CocaCola diyince aklınıza ilk gelen renk kırmızıdır, bir şişe gördüğünüzde üzerinde marka yazmasa bile aklınıza ilk CocaCola gelir. Göstermiş olduğunuz görsel imajda bu yüzden oldukça önemli. Markanın kişinin aklında kalabilmesi için kendisini hem dili ile hem de görselliği ile iyi ifade etmesi gerekir. Takipçilerinizle etkileşim halinde olmanız gerekir. Yorum ve önerilere açık olmanız önemli. Tüketicinin geri bildirimini önemli bir noktada tutmak gerekiyor. Bir de çok detay olabilir ama belli mecralarda belli paylaşımlar yapmak gerekiyor, mesela LinkedIn daha business bir alan olduğundan bi instagram paylaşımı ile LinkedIn paylaşımı aynı olmayabilir. Farklı mecralar için farklı stratejiler ile ilerlenmeli.

Geleneksel medya yerine sosyal medya markalara ne kazandırır? Neden tercih edilmelidir?

Sadece şu sebepten dolayı markalar sosyal medyayı tercih edebilir; çok hızlı bir akışın olması. Tüketici ile marka arasında karşılıklı hızlı bir iletişim yaratıyor. Ayrıyeten markalar açısından hedef kitleye ulaşmada ucuz bir yol. TV reklamı verildiğinde mesela evet izleyenler oluyor ama benim hedef kitlem kim, kime hitap ettim bunu bilmiyoruz. Sosyal medya da ise kendinize ait bir hedef kitle planlaması yapabiliyor ve direk o kitleye ulaşabiliyorsunuz. Dolayısıyla hız ve kolay ulaşılabilirlik nedeniyle geleneksel medya yerine sosyal medya tercih edilebilir.

Sosyal medya hesaplarında markaların genel tavrı nasıl olmalıdır? Bir marka dijital imajını nasıl bir çerçevede oluşturmalıdır?

Öncelikle daha önce de dediğim gibi markanın görsel bir imajının olması lazım. Çünkü tüketiciler sizin sosyal medyadaki hesaplarınızdan sizi tanımaya çalışıyor. Tüketicinizi bu yönde beslemeniz lazım. Bir sosyal medya yöneticisinin geri planda ne yaptığını bilmiyoruz aslında. Geri planda sıfırdan bir kimlik oluşturuluyor, bu kimlik oluşturulurken brifini veren kişi markanın kendisi oluyor. Markanın da kendisini çok iyi analiz etmesi lazım. Dijitalden ne beklediğini analiz ediyor olması lazım ki profesyonel bir ekiple çalışabilsin. Markaların ne istediğini iyi belirlemesi ve buna yönelik çalışmalar yapması gerekli. Ve tabii ki dijital dilinizi iyi belirlemeniz lazım. Tüketiciye karşı samimi olunmalı ama sınırlı bir samimiyet olmalı.

Öğrencilerimize tavsiyeleriniz nelerdir? Bu alanda kariyer hedefleyen öğrencilerimize neler önerirsiniz?

Üniversitemizde çok fazla değişik eğitim, sertifikalı program, staj imkanı vs. oluyor. Bunları değerlendirmek tamamen kişinin kendi elinde. Kişi istediği ve bunları takip ettiği sürece kendini oldukça geliştirmiş olarak mezun olabilir. İmkanları sonuna kadar kullanmalarını tavsiye ederim. Bu alanda kariyer hedefleyenler için de mutlaka bir ajansta staj yapmalarını tavsiye ederim. Dijitali iyi analiz etmelerini söyleyebilirim. Çünkü işe alımlarda daha önce bu alanda bir şey yapıp yapmadığınız bir eleme faktörü olabilir. O yüzden sektöre yönelmek isteyenler öğrencilik dönemlerinde mutlaka stajla kendilerine tecrübe kazandırabilirler.

Empatik İnsan Kaynakları ve Danışmanlık PixelTürk Web Tasarım