Online Mezun Sohbeti – Netlog Lojistik Satış ve Pazarlama Uzmanı Aylin Uzun

Online Mezun Sohbeti – Netlog Lojistik Satış ve Pazarlama Uzmanı Aylin Uzun

Netlog Lojistik firmasından Satış ve Pazarlama Uzmanı olarak görev alan mezunumuz Aylin Uzun ile “Lojistik Sektöründe Satış ve Pazarlama” konusu üzerine ilk mezun sohbetimizi gerçekleştirmiş olduk. Görüşme içeriğine yönelik bilgiler aşağıda ilginize sunulmuş bulunmaktadır.

Sizi kısaca tanıyabilir miyiz?

2017 Yılında İstanbul Ticaret Üniversitesinden mezun oldum. Uluslararası Ticaret bölümünü bitirdim. Şuan Küresel Pazarlama ve Marka Yönetimi üzerine İstanbul Ticaret Üniversitesinde yüksek lisansımı yapıyorum. Uluslararası Ticaret bölümü benim kendi isteğimle tercih ettiğim bir bölümdü. Bölümümü bitirince alanımla alakalı işe girdim. Şuan Netlog Lojistikte satış ve pazarlama uzmanı olarak görev almaktayım. Yüksek lisansıma devam ederken bir yandan da Netlog Lojistikte çalışmaya devam ediyorum.

Lojistik sektörünü ve firmanızın pozisyonunuza bağlı olarak sizden beklentilerini bize anlatır mısınız?

Lojistik sektöründe ilk deneyimim Gezairi Transportta oldu. Burada kendimi geliştirdikten sonra Netlog Lojistiğe geçtim. Lojistik sektöründe çok farklı departmanlar mevcut. Sektöründe içinde olduğunuzda hayat içerisindeki birçok alanın lojistik ile bağlantılı olduğunu net bir şekilde gözlemleyebiliyorsunuz. Teknolojinin ilerlemesiyle birlikte lojistik sektörü birçok alanda müşterilere birebir hizmet vermeye başladı. Teknolojik imkânları aktif kullanan firmalar arttıkça müşterileri elde tutabilmenizde zorlaşıyor. Hizmet sektöründe olduğumuz için müşterileri %100 memnun etmek çok zor olabiliyor. Müşteriyi elde tutabilmenin belli kriterleri olduğunu düşünüyorum. Müşteriye ne satabilirimden daha çok benim müşterim ne ister tarzında düşünmek önemli. Verdiğiniz hizmette kalite çok önemli. Müşterinin devamlılığını sağlayabilmek en önemli husus. Lojistik sektöründeki tüm dinamiklere hâkim olmanız çok önemli. Operasyonel süreçlerde de görev aldım. Bunun artısını çok gördüm. Müşterinin operasyonel sorularını rahatlıkla cevaplıyorum. Müşteriler karşısında konuya hâkim birini görünce firmaya ve size karşı güveni artıyor. Müşteri devamlılığını sağlayıp verimliliği arttırmanız sizden bekleniyor. Verimliliği de her sene arttırmak kolay olmuyor. Hava deniz ve kara ulaşımında müşterilerin talepleri farklı olabiliyor. Yapılan ihracatlar da ulaşım şekillerine hâkim olmanız gerekiyor. Türkiye olarak ihracat yapıyoruz ama ithalata bağlı üretimler olduğu için ihracattaki bir problem ithalata da yansıyabiliyor. Önemli olan bu dönemde müşteriye bilgi akışını düzenli verebilmek. Hizmet sağlayabilmek.

Covid-49 salgını sektörünüzü ne şekilde etkiledi?

Salgın lojistik sektörünü önemli ölçüde etkiledi. Dış ülkelerle iş yaparken sınırların kapanması gibi taşıma yollarının etkilenmesi müşterilerimizi ve bizi etkiledi. Üreticilerin belli kısıtlamalara maruz kalarak çalışması bizim sektörümüzde ciddi transfer düşüşlerine sebep oldu. Bu zor süreçte devamlılık çok önemliydi. Yurtiçinde çalışmaya devam ettik. Fakat yurtdışı operasyonlarımızda ciddi sıkıntılar yaşadık. Sadece kargo uçakları ile sınırlı uçuşlarla tam kapasite çalışarak süreci yönetmeye çalıştık. Sınırlarda kalan birçok çalışanımız ve şoförlerimiz olduğu için beklemekten kaynaklı yıpranma gibi durumlar yaşadılar.

Lojistik sektörü ilerleyen dönemlerde de önemini korumaya devam edecek mi yoksa bazı alanlarında önemini kaybedecek mi?

Lojistik kendini devamlı yenileyen bir sektör. Sürekli bir değişimin içindesiniz ve bu değişime ayak uydurmak zorundasınız. Öncelikli ürünlerde kısa sürede teslimden kaynaklı havayolu taşımacılığının önemini koruyacağını düşünüyorum. Deniz yolu çok aktif kullanılmakta. Tren yoluna yatırımlar devam etmekte. Belli bölgelerde tren yolu aktif kullanılmaya başlandı. Fakat tren yolunda her ürünü taşımak kolay olmayacaktır. Bu yüzden kara yolu taşımacılığı önemini korumaya devam edecektir.

Netlog lojistikte kullandığınız dijital yazılımlar nelerdir? Süreçleriniz hangi alanlarda dijital olarak ilerlemekte?

Stok yönetimindeki ürünlerin tek tek kontrolünden tutun, araçların takibine kadar birçok alanda dijital uygulamalar kullanıyoruz. Ayrıca dijital pazarlama alanlarını kullanan çok fazla firma var, armatör taraflarında navlunların bilgisinin otomatik şekilde verilmesi gibi crm uygulamaları kullanmaktayız. Bu durumlar müşteri takibini yapmamızı kolaylaştırıyor.

Kariyerinize bu sektörde devam etmek istiyor musunuz?

Sektörümden şuan için memnunum. Yeni şeyler öğrenmeye devam ediyorum. Bu soruyu 5-6 sene sonra bana sorsalar tekrar cevaplamak isterim. Ama şuan için bu sektöre devam etmek istiyorum.

Üniversitede aldığınız eğitimlerin işinize katkısı ne seviyede oldu?

Ticaret üniversitenin eğitim öğretim sürecinde bana çok katkısı oldu. Sektör hakkında aldığımız eğitimlerin çok faydasını gördüm. Birçok firmaya ve insanlara üniversite yıllarımda ulaştım. Sektör üzerine iş adamlarının üniversitemize gelmesi, düzenlenen eğitim ve seminerlerin çok artısını gördüm.

Üniversitede kulüplerin yapmış olduğu faaliyetler, merkezlerin düzenlediği etkinlikler kişisel gelişiminize katkı sağladı mı?

Üniversitemizin düzenlediği etkinlik bildirimlerinin bir mezun olarak bana gelmesi, halen eğitimime ve kişisel gelişime bu şekilde katkı sağlanmasına yönelik faaliyetlerden çok memnunum. Okulumun etkilerini halen görüyorum. Elimden geldiğince üniversite yıllarımda düzenlenen etkinliklere aktif olarak katılmaya çaba gösterdim. Etkinliklerde aktarılan tecrübe paylaşımları sayesinde sektöre daha hazır başladığımı düşünüyorum.

Mezun olduktan sonra iş arama süreciniz ne şekilde oldu?

Yeni bir mezunun iş arama süreci çok sancılı geçiyor. Birçok yere başvuru yapıyorsunuz. Görüşmelerde tecrübeli elemanlardan dolayı genelde eleniyorsunuz. Ama beklemediğiniz anlarda çok güzel fırsatlar karşınıza çıkıyor. Stajların iş bulmaya ve bu alanda tecrübe kazanmaya çok büyük önemi olduğunu düşünüyorum. Lojistik sektöründe çok fazla alan olduğu için bu alanda stajyer alımları yapılıyor. Staj yapmaktan daha çok stajdan ne aldığınız çok önemli. Bu sektörde Stajyer olarak gelip kadroya geçen insanlar olabiliyor. Üniversitemizin bu konudaki yönlendirmelerini de çok değerli buluyorum. İlanların yayınlanması ve yönlendirilmesinin çok güzel bir çalışma olduğunu düşünüyorum.

Öğrenci ve mezunlarımıza tavsiyeleriniz nelerdir?

Öğrencilik hayatımızda kişisel gelişimize katkı sağlayacak çok fırsatla karşılaşıyoruz. Ama bu durumları değerlendirmiyor ve öteliyoruz. Bu ötelemeler bizlere kaybettiriyor. Zamanı çok iyi yönetmelisiniz. Staj yapılması hususunu öğrencilik hayatınızda mutlaka değerlendirmeniz gerekmekte. Kendinizi diğer rakiplerinizden bir artı ile öne çıkarmanız gerekiyor. Belirlediğiniz sektörler ve şirketler hakkında ön bilgiler edinmeniz ve sektörü güncel takip etmeniz çok önemli.

Empatik İnsan Kaynakları ve Danışmanlık PixelTürk Web Tasarım