Online Mezun Sohbeti – Kuveyt Türk Katılım Bankası Ticari Bankacılık Satış Uzmanı Furkan Bodur

Online Mezun Sohbeti – Kuveyt Türk Katılım Bankası Ticari Bankacılık Satış Uzmanı  Furkan Bodur

Kuveyt Türk Katılım Bankası’nda Ticari Bankacılık Satış Uzmanı olarak görev alan mezunumuz Furkan Bodur ile “Bankacılık Sektöründe Satış ve Pazarlama Uygulamalarının Önemi” konusu üzerine online mezun sohbetimizi gerçekleştirmiş olduk. Görüşme içeriğine yönelik bilgiler aşağıda ilginize sunulmuş bulunmaktadır.

Sizi kısaca tanıyabilir miyiz?

2013 yılında İstanbul Ticaret Üniversitesi Uluslararası Ticaret bölümünü kazandım, 2017 yılında bölüm 1.si olarak mezun oldum. Daha sonrasında yine İstanbul Ticaret Üniversitesinde Sermaye Piyasası yüksek lisans eğitimime başladım. Şu an tez sürecindeyim. Bölümümü bitirdikten sonra Kuveyt Türk Katılım Bankası iş ilanlarına başvuruda bulunup iş hayatıma bankacılık sektöründe başladım. Yüksek lisansıma devam ederken Kuveyt Türk Katılım Bankasında Ticari Satış Uzmanı olarak çalışma hayatımı devam ettirmekteyim.

Çalıştığınız sektörden ve pozisyondan bahsedebilir misiniz?

Kuveyt Türk Katılım Bankası uluslararası çalışan bir bankadır. Ben de bu bankanın ticari bankacılık tarafında görev almaktayım. Kurumlar ve firmalarla ortak bir çalışma sistemimiz bulunmakta. Benim çalıştığım pozisyonda müşterimiz kurumlardır. Kurumların bankacılık operasyonlarını gerçekleştirmekte onlara bu süreçte destek vermekteyiz.

İstanbul Ticaret Üniversitesi öğrencisi ve mezunu olmanın avantajlarından bahseder misiniz?

Tercih dönemimde ticaret üniversitesini seçmiş olmamın en büyük sebebi akademik kadrosuydu. Bundan sonraki en önemli faktör ise üniversitenin akasında İTO gibi önemli bir yapının bulunması elbette. Gerek öğrencilik hayatımda gerek de mezun olduktan sonra üniversitemin bana kattıklarından çok fazla yarar gördüm. Örneğin 1. Sınıftayken Kariyer Merkezi ile tanıştım, geleceğim için kariyer hedeflerim için neler yapacağım hakkında Kariyer Merkezinden danışmanlık hizmeti aldım. İTO ile okulumuzun yapmış olduğu projelerde hep yer almaya özen gösterdim. İTO’nun içinde meslek komiteleri vardır, ben bu komitelerden biri olan Finans Komitesi ile birlikte kendime çok şey kattığıma inanıyorum. İTO’nun üniversitemiz öğrencilerine sağlamış olduğu imkanlar sayesinde birçok büyük firmanın yönetim kadrosu ile tanışıp onların bilgi, birikim ve tecrübelerinden yararlanma fırsatı buldum. Ancak tüm bunlar için kişinin istekli olması gerektiğini belirtmek isterim. Benim hedeflerim vardı ve bu hedeflerim doğrultusunda bana sunulan her imkandan faydalanmaya çalıştım ve halen faydalanmaya devam etmekteyim.

Covid-19 sürecinin çalışmış olduğunuz bankacılık sektörüne etkisi nasıl yansıdı? Kurumunuz covid-19 tedbirleri kapsamında çalışanlarına ne tür olanaklar sağladı?

Covid-19 süreci bankacılık sektörü de dahil olmak üzere ülkemizde ve dünyadaki birçok sektörü olumsuz etkiledi. Biz de bu süreçte olumsuz etkilendik. Ancak müşterilerimize her zaman yardımcı olmaya çalışarak bu süreci yönetmeyi tercih ettik ve ediyoruz. Kuveyt Türk Katılım Bankası, salgının ülkemizde baş gösterdiği ilk tarihten itibaren bizleri homeoffice çalışma sistemine yönlendirdi. Evlerimizden iş işleyişimizi devam ettirmekteyiz.

Bankacılık sektöründe kullanılan dijital yazılımların/uygulamaların satış-pazarlama sürecine katkısı nedir?

Bankacılık sektöründe özellikle de son yıllarda dijitalleşme yaygın olarak kullanılmakta. Bu dijitalleşme ile birlikte müşteriler işlemlerini evlerinden bir tuşla yapabilmekteler. Telefon üzerinden kullanılan uygulamalardan banka hesabı açılabiliyor. Teknolojinin gelişmesi hem biz çalışanların verimliliğini hem de müşterilerin memnuniyetini ve hızlı sonuç alabilmelerini artırmakta. Satış sürecimizde de aynı şekilde dijital uygulamalar müşteriler için önemli bir kıstas olarak görülmekte tercih edilme oranını artırmaktadır.

Gelişen teknoloji, Endüstri 4.0 ile birlikte yapay zekanın ilerleyen dönemlerde bankacılık sektörünün tamamen yapay zeka ile sürdürülebileceğini düşünüyor musunuz?

Açıkcası yapay zekanın insanın yerine geçebileceğini düşünmüyorum. Çünkü insan farklıdır. Yapay zeka ona kodlanan komutlarla hareket edebilir. Elbette birçok işlemi yapabilir, belki yönetimsel işlevi bile olabilir ancak insan yerine geçemez. Eğer bankacılık yapay zeka ile sürdürülürse bile yine insanlar danışman olarak bankalarda, bankacılık sektöründe ya da diğer sektörlerde yerini koruyacağını düşünmekteyim.

Öğrenci ve yeni mezunlarımıza tavsiyeleriniz nelerdir?

Öncelikle kesinlikle yabancı dil bilmeleri gerektiğini düşünüyorum. Akademik olarak, daha doğrusu belgeli bir şekilde bir dil bilgisine sahip olduklarını göstermeliler. Hatta 1 dil ile yetinmeyip 2. Bir dile öğrenmeye çalışmalılar. Çünkü piyasada çok fazla rekabet var. Diğer rakiplerden kendilerini ayırt etmek, onlardan parlak olmak adına kendilerini geliştirmek için çabalamalılar. Staj yapmalarını öneririm. Ben öğrencilik hayatımda okulumuzun sayesinde 3 tane staj yaptım. İTO, Halkbank ve Borsa İstanbul. Bu stajlarda çok fazla deneyim elde ettim, çok fazla departmanla tanıştım. Alanım dışında olmasında rağmen Hukuk biriminde dahi bir süre bulundum ve onların iş işleyişini gözlemledim. Bunlar bana gerek sektör adına, gerek pratik yapma adına, gerekse de iş hayatıma hazırlık olarak çok katkıda bulundu. Bu yüzden öğrencilere rakiplerinden öne çıkmaları için kendilerini her alanda geliştirmelerini tavsiye ediyorum. Bir de mutlaka bir hobiye sahip olmaları gerektiğini söyleyebilirim. Çünkü işe alımlarda yöneticiler CV’ler önlerine geldiğinde hobi kısmına oldukça dikkat ediyorlar. Kişinin sosyal yaşamı da iş verimliliği için önemli. Bu yüzden mutlaka herkesin bir hobisi olmalı.

Empatik İnsan Kaynakları ve Danışmanlık PixelTürk Web Tasarım