Üniversite Kariyer Günlerinin Öğrenci, Mezun ve İş Dünyası Açısından Önemi

Üniversite Kariyer Günlerinin Öğrenci, Mezun ve İş Dünyası Açısından Önemi

Her yıl düzenlemiş olduğumuz kariyer günü etkinliğimizi, 18 Nisan 2018’de Sütlüce yerleşkemizde gerçekleştirdik. 110 firmanın katılımıyla Üniversiteler arasında en fazla sayıda firmanın katıldığı kariyer günü organizasyonuna da imza atmış olduk. Emeği geçen çalışma arkadaşlarıma teşekkür ediyorum. Bu vesile ile, bugüne kadar düzenlemiş olduğumuz kariyer günlerindeki deneyimlerimiz ile gözlemlerimi sizlerle paylaşmak isterim.
Üniversitelerin düzenlemiş olduğu kariyer günleri etkinlikleri genel olarak firmaların stant açarak kurumlarını tanıttığı, işe alım süreçleri hakkında ve kariyer süreçleri ile alakalı bilgiler paylaştıkları, açık pozisyonları için veya açık oluşabilecek pozisyonlar için iş başvuru formlarının doldurulduğu etkinliklerdir. Buraya kadar sorun yok fakat böylesine önemli bir etkinlik öğrenci, mezun ve firma tarafından nasıl verimsiz bir hale getirilir ve olumlu yansımaları nelerdir biraz onlardan bahsedelim. Zira, genel bakışta öğrenciler için kariyer günleri neredeyse promosyon toplama etkinliğine dönüşmüş durumda.

Öğrenci ve Mezunlar Açısından:
1. Son sınıf öğrencisi veya mezun olan ve iş arayan kişilerin böyle bir etkinlikten haberdar olmasına rağmen etkinliğe katılmaması,

  1. Öğrencilerin veya mezunların etkinliğe katılan firmaların çoğunun küçük konseptli firma olacağını düşünmesi bundan kaynaklı etkinliğe katılmaması,
  2. Geçen senelerde arkadaşlar gitti bir sonuç çıkmadı diyerek kendisinin ve başka arkadaşlarının etkinliğe gitmesini engellemek,
  3. Firmalara alakasız sorular sorarak olumsuz cevap almak veya hiç cevap alamama durumuna maruz kalıp tüm etkinliği ve firmaları olumsuz eleştirmek,
  4. Etkinliğe katılarak sadece firmaların promosyon ürünleri alıp gitmek firmalar hakkında, işe alımlarda hangi özelliklere dikkat ettikleri noktalarında bilgi almamak,
    Genel olarak öğrenci ve mezunlar arasında en çok yaşanan sorunlar bunlardır.

Firma Açısından:
1. Firmalar kariyer günlerine katılacaklarını ilgili üniversiteye belirttikten sonra firma için stant yeri hazırlanır. Tüm katılımcı firmalar netleştikten sonra öğrencilere katılımcı firmaların duyurusu yapılır ve etkinlik günü öğrenciler ile mezunlar tarafından beklenir. Fakat son güne kadar etkinliğe katılacağız diyerek etkinliğin olduğu gün firmanın gelemeyeceğini belirtmesi öğrenci ve mezunların gözünde firmanın prestij kaybına yol açmakta ve henüz kurumsallaşamamışlar imajı yaratmaktadır. Firmanın logosu, standı hazır halde bekliyor fakat stantta hiçbir yetkili yok bu firmanın yetkilileri nerde diye sorduklarında ise gelemeyeceklerini bugün belirttiler dendiği zaman öğrenci ve mezunların firmaya karşı kurumsal olmadıklarını gösteren söylemlerde bulunduklarını gözlemledik.

  1. Stantta durarak gelen öğrenci ve mezunlara sadece promosyon dağıtmak, sadece isteyen öğrenci ve mezunlara iş başvuru formu vermek, enerjisi düşük bir şekilde firmasını tanıtmak kurumların imajını zedelemektedir.

  2. Kariyer günlerine katılım sağlayacaklarını belirtip katılım sağlamayan firmalar hakkında üniversiteler katılım sağlamayan kurumun en üst düzey yetkililerine durumu rapor ettikleri takdirde ilgili birimlerin yöneticileri zor durumda kalabilir.

Olumlu Durumlar;
1. Etkinlikten haberdar olup iş arayan başka üniversitelerinin mezunlarının gelip etkinliğe katılmaya rica etmeleri, (Etkinliğin öneminin farkında olmaları sevindirici bir durum.)

  1. Firmaların çeşitli oyunlarla düzenlemiş oldukları aktiviteler ile öğrenci ve mezunları stantlarına toplayarak kurumları hakkındaki bilgileri daha fazla kitleye aktarabilmesi,
  2. İş başvurusu yaparak staj imkânı bulan ve istihdam imkânı bulan kişilerin Kariyer Merkezini arayarak teşekkür etmesi ve etkinliğin her sene devam etmesi gerektiğini temennisinde bulunmaları,
  3. Liselerin düzenlenecek olan kariyer günü etkinliğinden haberdar olarak öğrencilerinin iş dünyasına hazırlanmaları için okul olarak bu etkinliğe katılmalarını talep etmeleri,
  4. Etkinlik içerisinde düzenlenen oyunlu aktiviteler sayesinde öğrenciler etkinlik alanına ilgilerini arttırarak arkadaşlarını da etkinliğe davet etmeleri ve etkileşimin artması,
  5. Bir firmanın herhangi bir departmanı hakkında araştırma yapmaları üzerine ödevi olan bir grup öğrencinin bu etkinlik sayesinde durumlarını firmaya anlatmaları ve firma yetkililerin öğrencileri genel merkezlerine davet etmeleri sonucunda öğrencilerin ödevlerini yaparak iyi not almaları. (Firmadayken çekindikleri öz çekim fotoğraflarında bizleri etiketlemeleri ve teşekkür notu yazmaları ayrıca mutlu olmamızı sağladı.)
    Üniversitelerin düzenlemiş olduğu bu tarz geniş kapsamlı ve etkileşimi yüksek olan etkinliklerin öğrenci ve mezunlara duyurusu noktasında iletişim stratejilerinin çok iyi planlanması gerekmektedir. Sadece web sitesinde ve sosyal medya adresleri üzerinde duyuru, mailing, sms gibi mecralar yeterli olmayabilir. Öğrenci kulüplerinin de sürece dâhil edilerek duyuru noktasında etkileşimin arttırılması önemli bir husustur. Bu tarz etkinlikler sayesinde birçok firma bir araya getirildiği için iş dünyasına hazırlanan veya iş değiştirmeyi düşünen kişilerin kurumlar hakkında detaylı bilgi alabileceği bir alan oluşturulmaktadır. Bu yüzden öğrenciler ve mezunlar kariyer günlerine katılarak sektördeki güncel bilgileri öğrenme ve bilgilerini tazeleme imkânını kaçırmamalıdırlar.

Adnan ECEVİŞ

Galeri

Empatik İnsan Kaynakları ve Danışmanlık PixelTürk Web Tasarım